♠ Inflyttningsfest

Mja, jag vet. jag ligger rätt efter i mina uppdateringar. SKÄRPNING!

lör. 14/3
Lilla Robin (eller mja, så värst liten är han ju inte den där...) hade ju gått o skaffat sig egen lya på vasavägen. Självklart skulle den invigas och helg efter helg annonserade han med inbjudningar tills sin inflyttningsfest via facebook. ..men som jag skrev, helg efter helg. Det var nämligen på att Robin hade satt ett tatum för flera veckor sedan, men att han sedan ställde in pch sköt upp det till nästa helg, sedan en vecka till... och sedan tillslut landade han på den här fredagen iaf och vi var en drös med folk som, glada i hågen och nyfiken på hur han bodde som dök upp.

Dessvärre var inte min nu så trogne vapendragare Annika hemma just den helgen, nä hon hade dragit till fjällen med sin familj. Inte heller dejvid kunde närvara, eftersom han rest ner och besökt linkan veckan innan och befann sig nu arbetandes tillbaka i stockholm igen... Alex skulle ha egen fest o sen utekväll och sen visste jag inte så många fler....

Men som de flesta vet är jag ju inte den som drar sig för att festa så, va faan. Ja åkte dit på vinst&förlust som man brukar säga och tänke att jag antagligen skulle känna igen någon där och om inte annat brukar ju alkoholen göra sitt :)

Jag möter Robin på gatan utanför hans port, där han hälsar att det var kul att jag dök upp osv. han ger mig portkoden och förklarar att han måste åka iväg en stund för att hämta lite folk till festen. "Men det är bara att gå in, och var inte blyg Sanna! :) "
Nähä, jag skulle bara kliva in i en lägenhet som jag aldrig varit i förut, hos en människa som jag inte känner särskillt väl och sen "inte vara blyg" bland en drös med folk som jag ALDRIG sett och klockan var typ bara 21 :S tjeeeeena...!?
Men, men. nu var jag ju redan utanför så, lika bra att pallrsa sig in i värmen...
Väl där inne tittar lite folk lite småkonstigt på mig o säger att robin inte var där för tillfället. Jag förklarar med ett osäkert leende att jag precis mött honom utanför och att han uppmanade mig att inte vara så blyg. hehe Sen sträcker jag fram mitn hand och går runt och hälsar på de kanske 6 personerna som var där och  jaaa, sen vart det kanska tyst, med undantag på gamla knäppa Rally-låtar som spelades på stereon. Jag slår mig iag ner i en soffa vid TV;en brevid den sista personen som jag hälsat på. Tror att han hette typ Karl-Oscar. Han kände tydligen igen mig iaf! :O och sa att vi hade hälsat på varann och pratat tidigare, ute på krogen (platens) nån kväll. Mjaa, sen är ju mitt minne som de är.. och det var säkert en massa alkohol inblandat även den kvällen och kompisars kompisar som man hälsar på, på krogen brukar man ha en tendens att inte lägga på minnet heller.. så, jag satt där och kände mig lite fånig.. Men han var rätt trevligt ändå så de gjorde inget :)
Jag drog ett par öl och så småningom dyker Robin upp igen och sen Mange och hans brorsa och Ludwig och Robertg och . Jag kan ju inte påstå att jag känner de pojkarna så väl igentligen, men jag hade träffat och pratat med dem typ nån/några gånger innan så det funkade fint :) även Angus släntrade in lite senare på kvällen.
Satt mest i soffan o snackade om ingenting med pöjkarna och sjöng lite kareokey och skrattade med Robins "syster" Hanna som ja kände igen från Ljunkan/balen/hennes ex.
I de stora hela var det en soft kväll :)
Slutet av kvällen satt jag och snackade om lumpen och om hur mkt softare de brukar va att sitta o snacka med killkompisar än med tjejer (mestadels) med Ludivg, som typ var den enda på festen som var helt nykter :P
Sen ringde Alex, han hade tröttnat på krogen, han ville göra nått annat. Jag gav luren till Angus och när jag fick tillbaka den var det klart att Alex skulle ta sin cykel ut till Lambohov för efterfest. Eftersom att jag nu var så bra vän med Ludde så fick ja också skjuts ut av honom tsm med en hel hög folk i världens minsta bil. (hahah)
Sedan var de ja, alex, angus och två tjejkompisar+en killkompis (som ja inte hade hälsat på festen) till angus som chillade lite i hans (också nya) lya. Den var fräsh!
Dock var det inte så livat och jag och alex skulle ju faktiskt upp rätt tidigt på söndagen för att dra på balträning. Så vi drog och Alex skulle försöka skjutsa mig. Men med hans skjuts-skills och promillen i blodet som vi båda hade en del av så ramlade vi i en hög med cykeln överst och låg o asgarvade på marken utanför angus port i typ 10 min. Vi försökte igen men de gick ungefär lika illa, hahah men roligt hade vi när vi försökte ta oss hem alex&jag endå. helt klart!
När vi komit upp från tunnlarna under rydsrondellen fick vi vårkännslor när vi såg solen gå upp och hörde fåglar sjunga.
Det tog oss ungefär 2 timmar att ta oss från lambohov till stan med cykel.... HAHA
hungriga, kalla och trötta var vi :)

Det var de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0