♠ 26+28 feb.

Oj, känner att jag har vart rätt dålig på att delge mina historier som jag vet att ni alla ju väntar på!
så nu ska jag uppdatera, -jag vet, visst känns de lite som julafton?

tors. 26/2
Jag var sugen på att bara sitta o snacka skit/filosofiera/fyllesnacka utan igentlig mening. som ventilation eller nått sånt mest. Kom överrens med Alex att vi skulle sitta i hans lägenhet och pimpla some vine och lyssna på musik.
Det blev en stark start på kvällen, då Alex, som den vän han är skulle vara snäll o möta mig vid bussen. Haha, men ack, jag hade gått av vid tinnis medans han stod o väntade ensam vid köpman ^^.
Vi hittade varann iaf och Alex kom på att det skulle vara väldans smaskigt med chips till och det tyckte jag var ett bra förslag, så vi gick till netto och jag låtsades att det var vår/sommar och dissade jackan ;)
Efter nått tag ringde Annika för kvällens godnattsaga, fortsättning på Pelle Svanslös. Hon blev lite ledsen i ögat då våra omdömmen på andra sidan luren börjat svaja o vi la in konstiga kommentarer och koncentrationen var inte på topp. Men lite kul hade hon nog ändå åt oss fyllon.
Efter varsin liter + några glas av ett nyöppnat paket (ja vi drack ur tetra, körde på de billigaste ;D) så vaknar vi upp och undar vem fasen de var som bäddade ner oss, stängde av musiken och drog för gardinerna.
Vi kom fram till att det måste varit Alex goda granne Erik -den trevlige pricken! som hade haft överseende nog och hjälpt oss framåt småtimmarna. För inte fasen var de vi! ;O

lör. 28/2
Mötte Annika på rese, tillsammans tog vi bussen till gamla tanneforsvägen där vi klev av och hann komma precis samtidigt som micke och kim till mickes lägenhet. Grabbsen käkade pizza och vi startade kvällen med valfri medtagen dricka. Vin, öl, cider.... De var rätt lugnt, vi fyra gjorde inte så mkt, slölyssnade på musik och försökte hälla i oss en del innan vi skulle vidare. Tillsammans gick vi till Åhyddan, där vi sedan mer eller mindre splittrades.
Som vanligt var det massa massa folk där och man blir alltid lika förvånad när man är där att man faktiskt känner igen en del filurer! :)
Vi tyckte att det var rätt passande att sitta i de där bilsätena på övervåningen och dricka lite öl. Det var en bra plats där vi  hälsade på some folk o kallpratade lite med div. människor. Annars sprang vi lite fram och tillbaka o pratadade med människor i toalettkön (klassiskt) och utomhus lite då&då. Det var såklart också ett live-band och de var mysiga :)
Annika och Sanna tyckte att det var lite dåligt drag, alla stod lixom runt omkring o nickade lite till takten... Men vi trängde oss längst fram och började dansa med en tant o en gubbe :D Det var kul! :D o så blev fler och fler folk danssugna (såklart!).
Mjaa, efter en stund när vi stod ute så borde vi nog ha insett båda två att vi borde lägga av för att de inte skulle bli alltör mycket, dock var det bara en av oss -Annika med gulligaste fyllehickan ;) som kännde att det var dags  att dra hem. Och jag kännde att ja inte kunde dra för ja hade alla mina grejer hos micke osv... så jag stannade ensam kvar. Vid de laget hade ja ingen aning om var de andra grabbsen var så de kunde inte gå annat än utför...
När min vapendragare Annika hade gått så var den enklaste vägen till en ny vän att köpa en. En Carlsberg. (det hade ju räckt där utan igentlgien, men ja. vad gör man inte för lite vänskap?) Sedan fick jag en del "riktiga" vänner men ja, vet väl inte om de var mycket att hurra för. haha  de bjöd mig på öl o shots så. Men haha ja, sånt är ju alltid trevligt ändå ;D
När natten började dra mot sitt slut fick ja reda på att Micke & co redan hade dragit, till Max. O där satt de hela gänget, Micke, Kim, John och Robin. I mitt tillstånd då och med tanke på att jag då var helt ensam o de var svinigt kallt ute så var jag inte glad inte, haha de var nån slags blandning mellan arg och ledsen tror jag. ,
 jag är ledsen att jag inte kan återge i så mkt detaljer men efter att annika dragit så är allt väldigt väldigt luddigt. så också min promenad efteråt.
Iaf promenerade jag ensam bort mot gamla tannefors vägen, minns att de gick en kille i min egen ålder en bit framför mig, så ja gick ifatt honom o beklagade mig. han gav mig en tia till en taxi (hallå?! PUCKO!) men aa, de var väl en snätt gest endå I guess :P
Sen intog jag åter min plats på trottoaren ett par meter bakom killen, o efter ett par minuter gick jag ifatt honom igen o frågade om vi inte kunde göra sällskap så slapp båda gå där helt ensama. hahaha ja, vad skulle han svara på de just då?  Så ja, där gick vi två och jag tror att han mest var tyst o längtade efter att komma bort från den där knäppa, jättefulla tjejen som gick brevid om ömsom grät ömsom skrattade och mest beklagade sig över sin ensamhelt och kylan.hahah stackars kille.
Vi skildes åt vid järnvägsövergången och jag gick och satte mig utanför mickes port och var 100% säker på att jag skulle frysa ihjäl.
Grabbarna dök upp o vi kunde gå in och jag minns att john då  typ småbråkade med mig för han ville ha den baby-blå filten som jag fått låna av micke och sen somnade jag som en stock i sängen.
Hade en drös med blåmärken efteråt <3


Ännika&Sänna i Mickes kök.

Kommentarer
Postat av: Annika

Fyllehicka is the shiiiit. Dock har jag bara ett svagt minne av den. Vackert inlägg. Nu ska jag gå och äta apelsin!

2009-03-16 @ 21:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0