på andra sidan

Ute blåder vinden hårt när han vaknar varje dag
Dagarna går långsamt när man varit arbetslös ett tag
Han undrar vad det beror på, varför är allt som det är
Varför lever vissa i överflöd och andra i misär

Finns det nå'n som tjänar på vårt system, som bara tar vad de vill ha
Finns det nå'n som verkligen anser att allting är som det ska va'
Skulle jag få bestämma skulle världen gå åt ett annat håll
Men nu är det så att vad jag tycker, spelar ingen roll

För på andra sidan midnatt med flaskan i sin hand
Med Tv'n som sin enda vän i frihetens land
Där sitter det en ensam man och tänker på sitt liv
Med TV 3 och en komisk film som sitt enda tidsfördriv

Varför får allt gå åt helt fel håll utan att vi säger nej
Varför står vi passivt när de raserar allt för dig och mig
Av vårt en gång stolta välfärdssystem finns bara minnet kvar
Hur ska vi ändra på detta, vårt problem, ge mig ett svar


Sten & Stalin

-----------------------
Gick upp klockan 8 i morsen. uuuuusch, fast sen när man väl var vaken, uppe och utomhus så var det helt okej. det är ju så skönt och fint ute nu :)
-Arbetsförmedlingen, pratade med min handledare. Hon var väldans trevlig. VI typ kollade igenom och stämmde av min "jobbprofil" och pratade lite allmänt om typ ingenting alls.
ex. åt vilket håll Vimmerby låg åt. cp
Hennes avslutande råd och vägledningsord som jag trodde att jag kommit dit för var: -Jaha, Sanna! Det kommer att gå bra för dig. Du verkar veta vad du vill, fast just nu så kanske du bara inte vet det själv! Tack så mkt, hej vi hörs av!

Öh, tack för hjälpen arbetsförmedlingen...!? aja, ska väl vara glad att hon tror på mig iaf (Y)

-------------------

Mötet gick snabbt och sen gick jag för att vänta på bussen, då möter jag en gammal klasskompis (5:an-9:an) Janniqe, det var verkligen inte igår! senast vi sågs var på Winnerbäck i sporthallen dec. -07
Vi pratade en hel del, det var trevligt under väntat på bussen och under färden :)
..för jag hade bestämt mig för att åka till Norrköping, göra mig själv glad och köpa de där skorna som jag såg igår.
bör tilläggas, om någon missat att jag har jättesvårt att hitta lite snyggare skor. för jag har så jävla små fötter och alla barnskor brukar vara rosa-glittriga med fjärilar och blommor... vilket jag inte är särskillt intresserad av .. hmm.
MEN tro det eller ej, de var tyvääääääääääärr slut i min stl. även där... (trots att de enligt dinsko/nilsson i Lkpg sagt att de skulle finnas där..)
Så, det var bara att gå tillbaka till pendeln och sedan byta till bussen. och nu är jag hemma och lyssnar på musik. är hungrig. ganska ovärd dag.

-------------

Thriving ivory - unhappy

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jo, jag läste det. :)

Äntligen!

Du sa ju att det bara skulle ta en vecka först. ;)

2008-09-27 @ 14:02:35
URL: http://jenniferelisabeth.blogg.se/
Postat av: Janniqe

men va fan. då kunde du ju lika gärna ha gjort mig sällskap inne i stan. jävla skor.

2008-10-03 @ 02:28:24
URL: http://janniqe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0