andjakt + ägg

igår följde jag med mina päron långt ut i bushen för att medverka vid andjakt. det var rätt trevligt. de var en jääävla massa änder och en del asbra skyttar o en del asknäpp o kassa. men men
jag sköt inget, var där som hundförare och fotade lite, men det var rätt kallt o ja var hungrig.

    Ada    Ada apporterar  Ebba



jusst de. morsan fyllde år med. Grattis då.

och idag när ja skalade ett ägg i morse till en macka kom jag att tänka på att vi människor har ätit ägg, precis som de är (och efter ett anal år också kokta)= precis som vi gör nu. (okej att man har kaviar eller salt på nu.. men man KAN ju äta de hårdkokta äggen precis som de är och precis som våra förföder gjorde föt typ nån miljon år sen. det är rätt coolt. för ett ägg är ju alltid ett ägg.

eh, jag vet. jag svamlar en del om konstiga grejer. men de blir så när man sover till halv 2 varje dag och inte gör nått vettigt. GE MIG ETT roligt JOBB!!

nu ska ja ta en kopp kaffe o plocka ur diskmaskinen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0