rutiner?

Mötte Katja igår då och drog ett par kaffe på Ygves. Det var väldans trevligt :D
..pratade minnen från den "gamla goda tiden" när vi gick i samma klass, typ ettan tvaån på gymnasiet haha, men det var kuligt :) och updaterade lite om vad folk gjorde nu för tiden och lite sådär..
måste ju ses fler gånger absolut, och "alla andra" med för den delen...!
..alla som man är så van att se varje dag typ... som jossan, anna, jennifer, ewe.... och ja kan ju inte räkna upp alla! ;O
mötte ju elin.f & lajnus för inte så länge sen iaf  :)
..men vi ska inte bli dåliga på det här hörrni!! :O

det blir nog bra (A)

----------------------------------

nu har ja jobbat lite till på de där telefonjobbet, har väl kommit in i de litegrann vid de här laget.. men de är inget för mig direkt. för de första så vill ja ha ett annat typ av jobb igentligen. ett jobb som inte innebär att man sitter still på en stol hela arbetspasset och som en robot drar samma information gång på gång, arbetspass efter arbetspass....
och den andra (och största) anledningen till att de inte passar mig är att jag verkligen är behov av lite rutiner nu. jag mår verkligen inge bra av att gå runt och inte äns veta/behöva bry mig om vad det är för veckodag. jag får mer och mer panik!
jag behöver känna att jag faktiskt har gjort något när jag går och lägger mig. jag vill ha nått som känns vettigt att gå upp till om morna (sure att man inte vill gå upp kl.5 varje morgon riktigt igentligen. men att sova till lunch eller tom. ännu senare om dagarna tar fan knäcken på mig). jag äter jävligt oregelbundet, vilket också är väldigt jobbigt och kan typ inte lägga mig och äns försöka sova före halv 3 om nätterna... de går bara inte....

usch, har massor som ja borde och faktiskt VILL ta tag i!
jag vill tex. gå ut nu när det är så fint och skönt ute och fotografera massa! ..men jag har typ ingen lust/energi till de alls :S
jag vill träna massor, behöver verkligen springa massor för att få upp konditonen till mönstingen. det är klart att det är jobbigt som fan i början, men jag vet ju att de känns mkt bättre efter ett tag. gaah, de gäller ju bara att komma igång så "lossnar" det! ..men det är ju just de, behöver bara komma igång och få lite rutin på det först..
..och varför skulle ja få öroninflammation förut för? ja som prec. hade kommit igång och fått lite rutin på att verkligen gå på f&s ett par ggr/vecka. fan, ja HADE ju verkligen börjat att komma igång med lite rutiner och koll på livet där!
jag vill söka jobb, och gå på intervjuer! ...men det går ju inte så länge jag inte har nåt riktigt cv att skicka in. det är inte det att det är så svårt igentligen.. bara de att det blev lite för mkt. har hållt på massa med de i skolan förut, fått massa information från arbetsförmedligen o på internet. det vart helt enkelt alldeles för mkt. så då hjälper det ju inte mkt alls igentligen att jag var och skrev in mig på arbetsförmedlingen, för utan mig själv så får ja ju ändå inga jobb PUCKO!?
..och så vill ja ju fixa kärkortet. herrejesus, de är ju inte särskillt svårt, bara man läser lite, segar igenom testen på datorn på körskolan ett par gånger och går och tar körlektioner regelbundet så ska ju vem som helst klara det. spec. eftersom attjag kört rätt mkt hemma också..! men även där gäller det ju att bara komma igång och få rutin på att göra det regelbundet. ..fan. började ju och tänkte köra stenhårt i sommras. tog två lektioner på raken men sen vart de ju en jävla massa strul i somras så jag tappade helt enkelt orken att börja om igen.

och nu vet jag inte riktigt var eller hur jag ska börja och komma igång med någonting alls igentligen...
jag kanske borde börja med att verkligen säga ifrån på telefonjobbet, ingen idé att harva där kanske när jag igentligen VET och KAN göra saker som är bättre för mig istället..?!


..och det är riktigt svårt att få ordning på allt hemma med, de går lixom inte riktigt slappna av och fokusera på något alls hemma. ..och på min frånvarande koncentration, så  är det ju 4 oroliga hundar i hallen som skäller åt ingenting i tid och otid och en valp som ska kissas och matas flera ggr/dag, två katter som ska ses till, och när man "ändå bara är hemma" kan man ju "lika gärna" gå ut med hundarna, tvätta, städa, diska m.m.
visst, det är fan inte särskilt jobbigt, (eller jo att hundarna skäller ger än magsår :s) det är helt okej att "hjälpa till" hemma, och alla blir ju gladare och mår bättre av att inte tvättkorgen svämmar över och att det inte är äckel-päckel och skit överallt. men, det är just det att det blir jobbigt på nått sätt för att man vet att man kan göra det, och att man borde, att det inte är svårt eller särskilt jobbigt, men på nått sätt så blir de bara fuck av det ändå. ..jag vet inte riktigt men.. på nått sätt så lixom maler de på i huvudet hela tiden. även att jag igentligen inte är tvingad att göra nått av de (oftast) så går ja och tänker på det HELA TIDEN. och även om ja kan åka in till stan och träna eller träffa polare eller bara gå upp tidigt hemma o bara sitta på mitt rum och satsta på att söka jobb o plugga till körkortet. så snurrar allt lixom bara omkring i huvudet hela jävla tiden endå. fan, ja fattar inte varför de bara inte går att fokusera lite :S

ja menar, vad är klockan nu lix? 03.23 jag blir galen på mig själv! :O

Kommentarer
Postat av: Sändra

Tack så mycket för tipset. Ska testa det. Men konstigt ändå att den stöter bort efter så många år. ta hand om dig! ^^

2008-10-09 @ 11:22:12
URL: http://sweetprincess.blogg.se/
Postat av: Nathalie // Kaptenkeno (:

men jag var inte i lördags , var bara från fredags kväll till lördag eftermiddag :P

2008-10-09 @ 15:27:54
URL: http://kaptenkeno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0