på gång

mja, jag vet väl inte riktigt vad jag är på gång med. men jaa, i alla fall har jag läst ut boken "snabba cash" nu.
ganska omtalad bok faktiskt och rätt kul, inte särskillt svårläst eller heller
har läst lite aktivare i körkortsboken och kört runt lite mer stan med farsan. så snart är jag väl på gång att känna lusten att komma igång och bli aktiv på körkolan med (igen).
I måndags var jag och sprang (eller ja.. sprang o sprang..) Djurgårdsgatan upp och ner. Skulle fota för Linköpingsposten det var ett tag sen sist (bröllopet på ekenäs var senast har ja för mig i maj/juni någon gång). de behövde iaf en fotograf nu till ett slags minireportage med annonser om ett par företag längs med Djurgårdgatan. Känndes ändå rätt bra :) (Y)


Hm, var ute i skogarna kring grebo/föltorp/mormorsgruvan igår då med en jobbarkompis till morsan, hans son och ett par gubbar till. det var lite spännande faktiskt, har ju aldrig vart på nån riktig jakt sådär förut :P iof så gick det tyvärr inte så bra för sällskapet. På första passet hörde vi hunden och visste att det var djur strax intill oss. men de kom aldrig så att vi kunde se dem, på andra passet hann vi sitta i typ 5 min. sen hör vi ett skott från andra sidan skogen och hör i radion att en av snubbarna hade skjutit på en bock som visat på träff men sen försvunnit ändå. hörde att micke(sonen) att han då hade skjutit yttligare 4 skott mot den och att den visat på minst ett skott av hans med. Alla skulle samlas där och påbörja eftersök... oturligt nog hade den skuttat iväg på grannens mark, det var några danskar som jagade där, men de åkte hem precis så vi fick köra på där ändå...  vi ställde ut oss på pass, då vi såg sammanlagt ca. 30 hjortar medans några andra försökte hitta den (antagligen väldigt) skadade bocken med olika hundar. Tyvärr, efter flera timmars sökande var vi tvugna att ge upp.. Eftersom att alla hundarna var väldigt duktiga så får man väl istället anta att skyttarna var jävligt kassa istället, nej då men iaf så får man väl dra slutsatsen av att bocken inte var så skadad som de trodde ändå.
Men ja, lite spännade var det allt ;)

---------------

Var o körde runt i stan + tornby med farsan idag sen mötte ja elin och hennes vän martin(?) btw. ALLA heter Martin! :O
Ja o Elin gick o käkade på Subway, de va skitgott :D har inte käkat där på fan ett år typ :O fattar fan inte varför igentligen, de är ju svingott. du kan få mackan eneklt precis hur fan man vill och till rimligt pris, det går snabbt och enkelt.
sen tog vi en och en halv kaka och kaffe på det :) mums.
..sen gick elin till sitt jobb för hon börjar kl.16 och jag gick vidare till mitt där ja drack yttligare kaffe och läste i körkortsboken. men sen visade sig att proxytels servrar typ hade crashat. satt där till 17.30 och väntade på besked från Paul. Tillslut sa han att man fick gå hem för det fanns inget att göra. jag typ försökte fråga om det inte fans någon slags "säkerhet" eller nått för typ mig som förväntat sig att jobba idag och planerat efter det, men sen bara få åka hem igen. Om det utgick någon slags ersättning typ eller så. ...fick väl inget ordentligt svar riktigt + att det är så jävla svårt att som ensam ungdom veta vad/hur man ska säga/kräva osv... någon som har tips på vad ja borde göra i den situationen?

när jag kom ut var det mörkt och regnade... Hm kul. not


Så folks, vad händer i helgen?

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tänkte på det här med jobbet.

Du kan gå in och kolla alla lagar m.m. på

http://www.av.se/lagochratt/



Tyvärr har jag lite mycket att göra just nu med ett paper som ska bli klart och ett antal sidor (över tusen) som ska läsas till tentan nästa vecka så jag har inte tid att gå igenom det noggrant och hitta bra paragrafer. Men har du lite att göra så kanske du hittar något. Annars borde ni ju ha ett anställningsavtal på ditt jobb också, kikat där?

2008-10-15 @ 21:56:07
URL: http://jenniferelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0