måste sluta skriva sånna förbannat långa inlägg :O

..höll nästan på att skriva att det här var en av de sjukaste/galnaste helgerna på länge. men sen kom jag på att inget förvånar mig längre. jag verkar faktiskt kunna lyckas med de mesta tror jag. ..så det är bara att inse, att såhär ser mitt liv ut.. iaf nu.. ett tag. på både gott&ont.

fast det är väl bara att passa på njuta av alla galenskaper som livet som ung har att bjuda på. dock ska man inte låta det gå till överdrift!! vilket det nog kke blir ibland.. men sånt händer ju alla. fast den här helgen var sådär lagom osamanhängade, knäpp och spontan. trots det var jag inte särskillt onykter och framför allt inga minnesluckor . Det var en utekväll med båda fötterna sådär lagom stadigt och med förståndet på jorden fast samtidigt så att man kunde ta livet sådär lagom galet och spontant :)
jag vet att jag är jävligt kass på att uttrycka mig, men whatever.

En kväll som från början var ämnad för mig och min gode vän jolle, ganska lugnt sittandes på nån lagom stirrig och halvdunkel bar med ett par kalla öl där vi tänkt bara chilla och känna ölens avslapnande inverkan sittandes och bara slösnacka om mest allt och ingenting.
Insåg att mina kära girlies, mina åtvidsbruttor skulle in och komma ut verkligheten lite för ett par timmar utan onödiga tankar och för lite ogenerat dansande. De skulle ta samma buss som mig in till stan, så ja hängde med dem och vi hade sådär lagom kul som bara ett par gamla tjejkompisar kan ha när majoriteten av dem börjar bli lite sådär på lyset (de alltså som hade börjat o körde på rät ordentligt redan i bussen), alla med tankar om hur kul och skönt det är att komma ut ibland, bara träffa/se andra människor och lägga undan alla envisa tankar för en stund för vi är ju trots allt unga och med hela världen framför våra fötter. Redo att ge oss vad vi än vill, bara man vet vad man vill..!
..Iaf, jag, annna, hanna & marlene slog oss ner i parkeringshuset detektiven, där jag och marlene "förfestat" en annan gång. Lite töntigt/fånigt känns det väl allt att licksom "hänga" i ett parkeringshus. Men när man väl slagit sig ner, satt på skön musik från nån mobil och skrattar och pratar om allt och inget med sina jämlikar. Så känns det inte mer än rätt! ..också med tanke på kylan utomhus, den tacksamma värmen i trapphuset, ensamheten ändå, -att det bara är vi som var där och kunde göra precis vad vi kännde för och med tanke på att klockan inte äns slagit 9 på kvällen än, kunde man knappast hitta något mer passande ;)
Efter ca. en timma dök thésan upp, hon hade vart på hockey. Jag hade tänkt att jag skulle hänga lite med brudarna ett tag, eftersom att klockan var så lite, för att slappna av och bli lite sådär lagom girlpower-gammal-vänskap-gemesamt-pepp tills de började bli lite "lagom" dragna och/eller tills jolle hörde av sig för att han var påväg neråt.
Strax efter att thésan kommit beslutade vi oss för att hänga in våra jackor på 55an, ta ett par öl där och sen dra till platens innan klockan blev 11, vi skulle lämna jackorna i 55ans guarderob och på så sätt slippa betala för en guarderob till och dra förbi där och hämta jackorna innan vi gick till bussen igen på kvällen. och alla vet ju att det är gratis inträde på platens före 11 såå...
Vi hittade två tjejer o två killar (varav alla utom den ena tjejen som skulle fylla 24 vid midnatt, var från örebro/kumla) vid ett bord på 55an, eftersom att de såg trevliga ut och det var rätt ont om sittplatser ananrs så slog vi oss ner där och pratade lite med dem. En av snubbarna var lite väl på lyset och skulle berätta en historia om två tyskar på nått tåg... en var barager o hette typ wheeit och den andre var advokat o hette typ brauuwn. eller nått, men han var så full/seg att ingen orkade lyssna riktigt.. så han försökte dra den om och om igen..haha stackars människa :P

..De följde med till platens och vi hängde lite med dem och några dansade, jag la ner mitt pass i annas handväska så att jag skulle slippa gå runt och hålla i det, sen funderade jag över vart fasen jolle höll hus. Mötte en annan hanna inne på platens, hon skrattade och sa att hon hade mött honom utanför nyligen, då blev sanna lite besviken. men strax efter det sprang hon på en väldigt ångerfull jolle + en micke som höll med om att jolle faktiskt hade tänkt att ringa, men att han är som jag själv, haha alldeles för tankspidd. :P ..så jag förlät honom ^^
de ville dra till plaza, jag täntke hänga med just för att vi precis hittat varandra och för att mina tjejkompisar vid detta laget var försvunna. men i och med det så kunde ja ju inte heller komma in på plaza, eftersom att anna hade mitt legg/pass... fick därför ensam gå tillbaka till platens, där jag mötte en ensam th'esan, som inte heller visste var de andra höll hus. Medans hon gick och kissade så kom de en kille me den hink öl och slog sig ner brevid en liten ensam sanna på en soffa. han väntade på sina vänner och jag förklarade att jag just blivit av med alla mina i princip. Han var en kul prick o vi snackade om norrland, att åka skoter osv. ungefär i samma veva som thesan kom tillbaka dök även killens kompisar upp, som även de slog sig ner vid oss, och sen satt vi där ett bra tag och snackade med dem, de fick även med oss upp på lite "fuldans" som de kallade det. Sen insåg vi att klockan var mkt, begav oss mot 55an för att hämta våra jackor. och gissa vilka som stog där utanför då, om inte de borttappade fnissande flickorna?


Jag hade tidigare i parkeringshuset blivit ombedd av anna (och med de andras medghåll) att "ställa upp för laget" haha. det innnebar att de tyckte att ja skulle hitta ett ragg på krogen, som ja skulle dra hem till och ligga med, bara så att allihopa kunde få slagga i stan och slippa ta halv 2 bussen hem. Ett mkt dåligt förslag tyckte jag. dels för att det var väldans slampigt och hur fan skule man kunna övertala en kille att man skulle få ta med sina 3-4 tjejkompisar också bara för att de ville sova över i stan men att de hade mens...? haha -åh, vilka vänner jag har xD
..men som denne gode vän jag är, så är det klart att jag gjorde mitt bästa(hahah kan vi ju låtas), trots att de var betydligt fullare än mig (eller det kke var därför det blev som det blev sen? haha jag vet inte :P)
Fast tyvärr räckte inte mina hjältedådiga instatser(?) till som det var önskat haha.. jaa, eller vems önskan det nu var, min eller mest deras? xD


kvällens bästat:
"-alltså, sanna. du är nog fan den ända vettiga tjejen som ja känner. alla andra brudar är ju totalt dumma i huvudet! (..kort tystnad.) -...eh, ja ni är också rätt okej, öhh.. såklart.. eehhehe ..!? osäkert leende "

 "--du föresten, jag har hiv. bara så att du vet..."
hohohoho så jävla knäpp människa (Y)

annars så äger jag&jolle alt&alla kan man lugnt säga. för vi är coolast och bäst ^^    HÖÖHHHÖH
..och så får vi ta den där lugna ölen en annan dag.. och överlämnandet att mitt usb :P

...sen så va ja o jobbade idag, gick hyfsat. bara tre pass kvar nu! :) ulrika mådde inge bra och gick hem efter halva tiden. ja satt brevid roberth och adam och han satt och nynnade och typ sjöng för sig själv mellan samtalgen. vi var nog lite småtrötta och skojjade lite i slutet om nåra vi hade ringt till. så stämmningen var lite lättare på nått sätt idag kändes de som. sen när gick ja mot bussen med fia, som var jättetrevlig och pratade på om div. konstigheter som man stöter på där. ..sen gick ja in och väntade på bussen för att de var så satans kallt ute, och vem upptäcker jag inte då, sittandes på den typ ena bänken med ledig plats brevid väntandes på sitt försenade tåg? jo, min gamla elevrsåds-flum-media-vän Axel :P det var lite kul och stöta på honom sådär och småprata lite om livet efter media och om lumpen. han har "bara" 12 dagar kvar sen var han fri&slapp som aldrig förr igen sa han hehe



annars så äger jag&jolle allt&alla kan man lugnt säga. för vi är coolast och bäst ^^    HÖÖHHHÖH
..och så får vi ta den där lugna ölen en annan dag.. och överlämnandet att mitt usb :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0