jönsson 20 år

hade tänkt skrvia det här i förra inlägget, men isåg att det blev förjävla långt. som vanligt bjuds det på en "fyllehistoria", jag vet att jag är skitdålig på att skriva såhär och att typ ingen orkar läsa dessa klumpar av massa text bara.. men som vanligt så tycker jag att vi hade asroligt .... och ja, förstår helt om ingen fattar nått, för dels är det dåligt skrivet som sagt och dels är de ju nästan alltid bara kul för de som varit närvarande. men håll till godo:

I alla fall, jönsson fylde ju 20 i fredags med och vi var bjudna till hans uppdukade garage i Fillinge :)
Anna&Jessica kom och hämta mig, sen åkte vi och gjorde oss i ordning i Rona(Skrukeby utanför Linghem, hos gustav och erik). Sen när alla var klara och även killarna som bodde där + andy + sebbe hade kommit dit så satte vi oss i old'sen och påbörjade våran färd. Andy hämtade upp David och Emelie och jöns present (tror jag).
började med pisspaus när vi kom dit, sen hälsade vi på födelsedagsbarnet som var jätteglad:), micke och lite förvånade lisa, sen kom också clara dit och lite fler folk som ja inte vet alls.....
jönsson blev asglad över sin present, en dragster som grabbarna hade byggt till honom, med växlar, störtbåge typ  o hela skiten! :D asfrän. de testade den sen i garaget efter att vi ätit chili con carne, heheh de börnade så alla blev assmutsiga och hela garaget blev helt rökfyllt! alltså, jag menar verkligen TOTALT rökfyllt! haha de va kul tror jag. jag var inne ett par gånger o hälsade på hans syrras häsar osv. hahha fan, ja hade hö överallt sen hahahahah så galet :P
..hm.. ja, kan erkänna att jag inte minns hela kvällen faktiskt... öh, så en del missförstånd kan ju ha uppstått, haha men inget allvarligt mot nån får vi hoppas. Åkte även hem i old'sen, vi körde tydligen värsta omvägarna, haha typ in genom bankekind, över ringstorp o runt en del tror jag.. sen skulle vi över nått ställe, där de stog vägarbetsskyltar, tror att sebbe körde på en eller så blev han bara förbannad över att de stog där. i vilket fall så klev han ur bilen o slängde upp den ena konen/skylten på taket på bilen haha och fortsatte, vid något tillfälle sa han att han trodde att vi tappat ljuddämparen så skulle han vända eller nått.. men då dog bilen. antaligen batteriet som spökade. så alla fick gå ur bilen (kan tillägga att nästan alla sov då och klockan var halv 5 på mogonen då med...haha) iaf fick vi gå ur och sen gå långt som fan för att komma tillbaka till Rona. där gick anna och andy och la sig medans ja och david satt i köket, drack mer öl och pratade massa strunt. de andra grabbarna hämtade en annan bil och åkte för att starta o köra hem oldisen. när alla sen vaknade stog bilden som den skulle och konen/skylten stog kvar på taket hahaha.
vi slökollade lite på tv en stund, sen tog hungern över och vi drog till tallboda och käkade, det satt fint! :D
..och vi var nog  förjävla snygga, jag typ tappade hö runtomkring mig, hade kjol med trasiga/maskiga strumpbyxor, allas kläder och skor var allmänt smutsiga med ;D
sen åkte anna till nån släktträff typ och vi andra drog ut till fillinge, till jöns&emil. de hade provkört dragstern men nått var fel, så de svetsades, pillades och funderades ett bra tag och det var fan svinkallt. sen kom anna och håkan över och det blev provkörning med pannlampa xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0